25 jaar Goede Doelen Nederland

Dit jaar viert Goede Doelen Nederland haar 25-jarige jubileum! Al 25 jaar zijn we dé brancheorganisatie van goede doelen: het aanspreekpunt namens, voor én over goede doelen in Nederland. En een actieve vereniging waar leden graag komen, het belang van samenwerking voelen, invloed hebben en inspiratie opdoen.

Deze mijlpaal gaan we natuurlijk vieren, samen met onze leden, samenwerkingspartners, leveranciers en (oud)medewerkers. Op 1 november organiseren wij daarom in het BIMHUIS in Amsterdam een bijzonder congres over ‘goed doen’ nu en in de toekomst. Met diverse inspirerende sprekers kijken we terug, reflecteren we op vandaag en staan we stil bij de uitdagingen voor de toekomst.

Het begon allemaal op 3 november 1994 toen twaalf goede doelen zich verenigden in VFI (Vereniging van Fondsenwervende Instellingen). Doel was de krachten te bundelden en één aanspreekpunt te bieden voor banken, politiek, overheid en pers. In 2015 gingen we verder als Goede Doelen Nederland. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een brancheorganisatie met meer dan 170 goede doelen, hebben we vele bijeenkomsten en kennissessies georganiseerd, met een diversiteit aan maatschappelijke thema’s, zijn we vruchtbare samenwerkingen aangegaan, hebben we een omvangrijk aanbod aan diensten en producten, hebben we vele praktische handleidingen en richtlijnen ontwikkeld en zijn de inkoopvoordelen veelzijdig en scherp. Maar het voornaamste, al 25 jaar behartigen we de belangen van onze leden en de sector met hart en ziel en zetten we ons in voor kwaliteit, transparantie, goed bestuur, goede verantwoording en adequaat toezicht.

Sinds de start van Goede Doelen Nederland zijn wij veranderd net als de wereld om ons heen. Maar wát er ook is veranderd, onze inzet is altijd dezelfde gebleven: het versterken van de maatschappelijke positie van goede doelen zodat zij efficiënt, effectief en impactvol kunnen werken aan een betere wereld.

Vanwege het jubileum hebben we ons logo feestelijk aangepast. Het programma van het congres op 1 november wordt in de komende periode verder uitgewerkt en ingevuld. We hebben hiervoor een speciale pagina aangemaakt.

Laatste nieuws

Impact fair
Kom op 4 april naar de Impact Fair: de grootste Impact Experience van Europa
Telemarketing
Code Telemarketing is herzien en wordt voorgelegd aan de Reclame Code Commissie
In gesprek over de waarde van goede doelen voor onze samenleving
Wat maakt goede doelen onmisbaar voor onze samenleving