Marketing & fondsenwerving

Miljoenen burgers zetten zich dagelijks in voor maatschappelijke doelen. Als vrijwilliger, als gever, als lid van een vereniging of kerk. Via een goed doel of een vermogensfonds of door mee te spelen in een goededoelenloterij. De impact is groot. Ons land en grote delen van de wereld zouden er heel anders uitzien zonder de inzet en steun van deze burgers en organisaties. Het is een energieke sector die oplossingen vindt voor maatschappelijke vraagstukken en bovendien zorgt voor maatschappelijke binding en actief burgerschap. Tegelijkertijd verandert de omgeving snel. Zo ook de behoeften en het gedrag van donateurs en organisaties die de idealen van goede doelen delen. Dit heeft consequenties voor de wijze waarop goede doelen marketing en fondsenwerving bedrijven. Het binden van onze donateurs en andere relaties wordt voor goede doelen steeds belangrijker en dit speelt tegenwoordig bij elk goed doel.

ONDERSTEUNING
Goede Doelen Nederland ondersteunt haar leden in het verduurzamen en vernieuwen van hun marketing en fondsenwerving. In afstemming met de Commissie Marketing wordt gewerkt aan diverse speerpunten op het gebied van marketing en fondsenwerving. Te midden van allerlei verandering zoeken we samen naar nieuwe vormen van verbinden. Een frisse kijk op loyaliteit en behoud speelt daarbij een belangrijke rol. Daarnaast is het voor de goede doelen sector van levensbelang om mee te gaan met de veranderende wereld om ons heen en gezamenlijk in te spelen op innovatieve ontwikkelingen.

De belangrijkste thema's op onze agenda: Direct Dialogue, Media-inkoop, Betalingsverkeer en Innovatie.

Klap menu uit
Gerelateerd Nieuws

Huis-aan-huis werving erkende goede doelen...

Vanaf 1 mei 2019 gaan alle leden van Goede Doel

Stand van zaken Telemarketing

In februari sprak de Tweede Kamer met staatssec

Stevige lobby voor bijzondere positie goede...

In de eerste week van februari sprak de Tweede

Gerelateerde Ledenberichten

Donateur heeft meer prioriteit maar de...

Stellen we in 2019 de donateur meer centraal da

Versterking gezocht in werkgroepen

Deelnemen in een werkgroep geeft je de gelegenh

Vervolg Wervingsrooster agendapunt op ALV 20...

Tijdens de laatste ALV (25 april 2019) is beslo

Gerelateerde bijeenkomsten
Kennissessie...

locatie: Goede Doelen Nederland