Marketing & fondsenwerving

Zonder donateurs en vrijwilligers kunnen goede doelen hun maatschappelijke missie niet realiseren. Dagelijks wordt het Nederlandse publiek benaderd om het werk van goede doelen te steunen. Goed, maar wel alleen als dit maatschappelijk verantwoord gebeurt. De samenleving verandert snel en dit heeft consequenties voor de wijze waarop goede doelen donateurs benaderen en werven. Samen met onze leden werken we aan een duurzame inzet van de diverse wervingsmethoden.  

Dit doen wij onder andere door wet- en regelgeving te duiden op praktische gevolgen voor goede doelen en door en zelfregulering te ondersteunen. We bieden daarvoor diverse tools en ledenbijeenkomsten. Ook worden bijna wekelijks (online) kennissessies en webinars georganiseerd in samenwerking met kennispartners en leveranciers. Zo spelen we in op de actualiteit van de fondsenwerving, wisselen we kennis uit en bieden we netwerkmomenten. 

Wist je bijvoorbeeld dat er elke maand een online ‘Kijkje in de Keuken’ is bij een collega lidorganisatie?

Klap menu uit
Gerelateerd Nieuws

Academie Goede Doelen Nederland is live!

De Academie van Goede Doelen Nederland is vanaf

Protocol huis-aan-huiswerving aangepast

Het kabinet heeft op 28 april een aantal corona

Aangepaste Code Postfilter gaat in per 1...

Vanaf 1 april geldt een aangepaste Code Postfil

Gerelateerde Ledenberichten

Handreiking ‘Hoe te komen tot verantwoorde...

Voor blijvende steun van donateurs, ook in de t

Opmerkelijke resultaten in Special over...

Op 1 november organiseerde Goede Doelen Nederla

Drie tips om de interne toezichthouder te...

Hoe staan de leden van de Raad van Toezicht of

Gerelateerde bijeenkomsten