Gezamenlijke voorlichtingscampagne 'Toegift'

Toegift nl logo 1

Sinds de start van de voorlichtingscampagne 'Toegift' in 2017 is het onderwerp 'nalaten aan een goed doel' meer en meer bespreekbaar. Bijna 80 erkende goede doelen hebben al deelgenomen aan deze voorlichtingscampagne. De campagne wordt aangestuurd door een stuurgroep bestaande uit een tiental goede doelen.

Doel van de campagne bewustwording en bespreekbaar maken

Het doel van de campagne is onder meer om mensen bewust te maken van de mogelijkheid na te laten aan een goed doel, een zogenaamde ‘Toegift’ om hun idealen te laten voortleven en hen te inspireren het gesprek hierover met hun naasten aan te gaan. Onderzoek toont aan dat steeds meer mensen het mooi vinden dat ze nog van betekenis kunnen zijn voor hun ideaal, ook als ze er zelf niet meer zijn. Het aantal mensen dat overweegt om na te laten aan een goed doel groeit. Tegelijkertijd hebben veel mensen die open staan voor het idee dit nog niet geregeld.

De campagne vraagt meerdere manieren aandacht voor het onderwerp. Met een televisie- en radiocommercial, een inspirerende website www.toegift.nl, diverse online campagnes op sociale media, printuitingen en testimonials in de vorm van video’s. De campagne wordt aangestuurd door een stuurgroep bestaande uit een tiental goede doelen*.

Erkend goed doel? Sluit je dan aan

Goede doelen met de Erkenning kunnen zich aansluiten bij Toegift. Stuur voor meer informatie een e-mail naar meedoen@toegift.nl

Amnesty International, Artsen zonder Grenzen, Cliniclowns, Dierenbescherming, Greenpeace, Hartstichting, KNGF Geleidehonden, KNRM, KWF Kankerbestrijding, Leger des Heils en Oranje Fonds.