Tarieven en uitzendmogelijkheden
Bij Socutera kun je kiezen voor een standaardweek of een blokweek. Lees meer over de mogelijkheden, tarieven en uitzendmomenten.
Standaardweek
Eén goed doel krijgt één week zendtijd op NPO 1, 2 en 3
• 1 week te zien op NPO 1, 2 en 3 met 1 lange spot (90-95 sec) en 1 korte spot (20-30 sec).
• De lange spot wordt 5 keer uitgezonden, op vaste tijdstippen. Deze spots zijn onderdeel van het uitzendschema en worden opgenomen in de tv-gidsen en dagbladen.
• De korte spot wordt gemiddeld 6 keer uitgezonden, op werkdagen. Deze spots zijn geen vast onderdeel van het uitzendschema. De NPO zendt deze flexibel uit, daar waar ruimte vrijvalt.
• Aanleveren: 1 spot van minimaal 90 en maximaal 95 seconden + 1 spot van minimaal 20 en maximaal 30 seconden.
• De lange spot is ook online zichtbaar op www.goededoelennederland.nl, www.goededoelen.nl, LinkedIn, Twitter en het Socutera YouTube-kanaal.
Blokweek
Drie goede doelen delen een week zendtijd; een goed alternatief indien je geen spot van 90-95 seconden hebt
• 1 week te zien op NPO 1, 2 en 3 met 1 gecombineerde lange spot (ca. 95 sec) en 1 eigen korte spot (20-30 sec) op één van de 3 NPO’s.
• De lange spot is een combinatie van 3 korte spots van 3 verschillende goede doelen, die gemonteerd worden tot 1 lange spot van ca. 95 seconden.
• De lange spot is 5 keer te zien, op vaste tijdstippen. Deze spots zijn onderdeel van het uitzendschema en worden opgenomen in de tv-gidsen en dagbladen.
• De korte spots van elk afzonderlijk goed doel zijn gemiddeld 2 keer zichtbaar op NPO 1, óf 2, óf 3, op werkdagen. Deze spots zijn geen vast onderdeel van het uitzendschema. De NPO zendt deze flexibel uit, daar waar ruimte vrijvalt.
• Aanleveren: 1 spot van minimaal 20 en maximaal 30 seconden.
• Socutera kan pas een blokweek garanderen, als daarvoor ruimte is in het uitzendschema en als er een geschikte samenstelling van goede doelen/spots is gevonden.
• De lange (gecombineerde) spot is ook online zichtbaar op www.goededoelennederland.nl, www.goededoelen.nl, LinkedIn, Twitter en het Socutera YouTube-kanaal.
Bekijk ook
Tarieven
Uitzenden bij de NPO via Socutera is één van de voordeligste manieren om een miljoenenpubliek te bereiken. Voor leden van Goede Doelen Nederland is het zelfs extra voordelig. Bovendien betalen leden, in verband met de vrijstelling, geen btw (niet-leden krijgen geen btw-vrijstelling).
Standaardweek
Leden: € 2.950 (korting: € 530)
Niet-leden: € 3.480 (excl. 21% btw)
Blokweek
Leden: € 1.500 (korting € 160)
Niet-leden: € 1.660 (excl. 21% btw)
Uitzendmomenten
De lange spot wordt uitgezonden als tv-uitzending en heeft wekelijks vijf vaste uitzendmomenten. De exacte uitzendmomenten kunnen afwijken en worden door Socutera een week voor uitzending doorgegeven. De uitzendingen worden opgenomen in de (digitale) tv-gidsen.
NPO 1 zaterdag ± 17.50 uur
NPO 3 zaterdag ± 20.25 uur
NPO 2 zondag ± 16.50 uur
NPO 1 dinsdag ± 16.55 uur
NPO 2 donderdag ± 13.20 uur
Dagen en tijdstippen zijn altijd onder voorbehoud, NPO heeft het recht om wijzigingen aan te brengen op basis van het programmerings- en zenderprofileringsbeleid.
De korte spot wordt daarnaast als promo ingezet op variabele tijdstippen. Deze wordt wekelijks gemiddeld zes keer uitgezonden (op werkdagen), afhankelijk van de programmeringsruimte.