Terugkijken kennissessie over Direct Mail
De online kennissessie over direct mail is nu terug te kijken. Klik hier voor de pagina met de link naar de opname (achter de inlog).
Bij de kennissessie stond de vraag centraal Waarom zetten we Direct Mail ook niet in bij jongere doelgroepen?
Direct Mail nog altijd één van de meest gebruikte fondsenwervingskanalen. En Direct Mail is ook effectief inzetbaar bij generatie Y en Z, blijkt uit onderzoek dat MetrixLab uitvoerde in opdracht van PostNL. Tijdens de kennissessie deelde Amanda de Munck, marketeer bij PostNL, de meest interessante resultaten uit dit en andere recente onderzoeken. Zij deelde onder andere inzichten over generatieverschillen bij het bekijken en waarderen van Direct Mail. Generatie Y & Z is bijvoorbeeld vaker geneigd dan Babyboomers om over een mailing te praten, de website van de adverteerder te bezoeken of tot actie over te gaan. Ook vertelde zij hoe ons brein het verschil tussen papier in de vingers en pixels op het scherm ervaart. Zo blijkt uit onderzoek dat de betrokkenheid die men bij content ervaart bij Direct Mail hoger is dan via bijvoorbeeld tv-reclame.
Peter van der Vorst van advies en productiebureau Regalis lichtte de laatste trends toe op het gebied van Direct Mail, zoals integratie van technologie, inkjet webtechnologie en het creëren van ‘excitement’. Hij deelde diverse voorbeelden uit zijn jarenlange praktijkervaring met Direct Mail campagnes voor goede doelen.
DM-experts Amanda de Munck en Peter van der Vorst gingen onder leiding van Marie-Claire de Waal (WWAV) met elkaar in gesprek om samen tot nieuwe inzichten te komen. Laten we kansen liggen bij een jongere doelgroep? En zou Direct Mail daar een rol in kunnen spelen?