Inkoop

Nieuwe overeenkomst postverzending 2023

Per 1 januari 2023 is de nieuwe collectieve overeenkomst voor postverzending door onze leden ingegaan. Deze overeenkomst is in de opzet vergelijkbaar aan de overeenkomst die we de afgelopen vier jaar met PostNL hadden: één collectieve overeenkomst met daarin volumestaffels; waarbij het volume van jouw organisatie bepaalt in welke voordelige prijsstaffel je valt. De looptijd van de overeenkomst is tenminste 3 jaar.

Veranderingen
Er zijn binnen PostNL wijzigingen doorgevoerd in de manier van werken die meegenomen zijn in de nieuwe overeenkomst:

  • meer staffels;
  • minder gewichtsklassen;
  • minder productsoorten;
  • andere bezorgdagen;
  • extra korting gecodeerde en/of gesorteerde post van toepassing als post daadwerkelijk gecodeerd en/of gesorteerd is;
  • alleen nog gebruik van productnamen (productnummers zijn afgeschaft).

Nieuwe tarieven
Bekijk de nieuwe tarieven op onze website. De tarieven zijn afhankelijk van het jaarvolume postverzending van jouw organisatie. De verschillende jaarvolume staffels hebben elk een eigen tarievenoverzicht (te vinden onder de downloads, achter de inlog). NB: deze tarieven zijn alleen beschikbaar voor leden van Goede Doelen Nederland en mogen niet gedeeld worden met derden.

Nieuwe vervoersovereenkomst
PostNL neemt rechtstreeks contact op met alle (meer dan honderd) goede doelen die al gebruik maakten van de vorige overeenkomst. Elke organisatie moet namelijk een nieuwe overeenkomst ondertekenen om deelname aan de nieuwe collectieve afspraken te bevestigen.

Wil je gebruik maken van de overeenkomst?
Leden van Goede Doelen Nederland die nog geen deelnemer zijn aan de PostNL-overeenkomst kunnen zich op elk moment aansluiten (neem daarvoor contact op met ondergenoemde contactpersonen bij PostNL, zij kunnen voor je kijken wat de collectieve tarieven voor jouw organisatie betekenen).

Vragen?
Met vragen over wat de inhoud van de overeenkomst betekent voor jouw situatie of voor advies over de postverzending van jouw organisatie, kun je terecht bij onze accountmanagers van PostNL: Elien Overmars (06-10745792) of Philip Schellekens (06-51613671). Goede doelen met een jaarvolume onder de 50.000 kunnen ook contact opnemen met Alicia Krijnen van PostNL via alicia.krijnen@postnl.nl.

Voor overige vragen of opmerkingen kun je contact met opnemen met Jojanneke Brinkman, relatiemanager inkoop bij Goede Doelen Nederland, via brinkman@goededoelennederland.nl.

PostNL is partner van Goede Doelen Nederland op het gebied van postverzending. Leden betalen voordelige tarieven voor het versturen van post. Lees hier meer over het ledenvoordeel. Wil je kennis maken met PostNL, neem dan contact op met Philip Schellekens via philip.schellekens@postnl.nl of 06 - 51 61 36 71.

Laatste ledenberichten

Calculator papercips 740x320
Wijziging tarieven betalingsverkeer bij Buckaroo
Inkoop
Subsidiemanager logo 740x320
Nieuwe inkoopsamenwerking: Subsidiemanager – vind financiering voor jouw projecten
Inkoop
Vrouw koffer landschap afscheid
Beëindiging inkoopsamenwerking met GX Software
Inkoop