Waarom lid worden

Goede Doelen Nederland komt op voor de belangen van jouw organisatie en die van de sector. En we helpen bij de uitdagingen van jouw organisatie. Een investering in het lidmaatschap verdient zich terug door:

VERSTERKING VAN DE BELANGENBEHARTIGING
Goede Doelen Nederland maakt zich sterk voor de juiste (rand)voorwaarden die de kwaliteit van het functioneren en opereren van goede doelen optimaliseren. Wij zijn daarbij hét aanspreekpunt voor overheid, politiek, belangenorganisaties en pers. Bijvoorbeeld in relatie tot de Giftenaftrek, Telemarketing en de Erkenningsregeling.   

DE BESCHIKKING OVER EEN GROOT (DIGITAAL) NETWERK
Je maakt deel uit van een vereniging van ruim 190 leden waar meer dan tienduizend mensen werkzaam zijn. 

ZEGGENSCHAP IN BELEIDSVORMING
Je praat mee over het beleid en actuele ontwikkelingen. De verenigingsstructuur met een Algemene Leden Vergadering, commissies en werkgroepen voorziet hierin.   

FORSE BESPARINGEN
Wij hebben een uitgebreid dienstenaanbod.

  • Jouw organisatie kan profiteren van onze inkoopafspraken. Je krijgt bijvoorbeeld toegang tot de laagste post- en betalingsverkeertarieven in de markt. 
  • Bureau nalatenschappen ondersteunt je bij de afwikkeling van je nalatenschappen.
  • Je kan voordelig via Socutera uitzenden en zo een miljoenenpubliek bereiken.
  • Heb je een vacature? Zowel op goededoelen.nl als op goededoelennederland.nl kun je gratis vacatures plaatsen.

​​TOEGANG TOT SPECIALISTISCHE KENNIS
Je kunt met vragen bij ons terecht en wordt altijd geholpen door:

  • (beleids)medewerkers van het bureau van Goede Doelen Nederland;
  • de deskundigen van de Helpdesk van Goede Doelen Nederland die gratis adviseren op het gebied van accountancy, fiscaliteit, juridische zaken, schenken & nalaten, organisatie en financiële zaken;
  • collega’s van andere goede doelen die je via de vereniging tegenkomt.

EEN PLATFORM VOOR KENNISUITWISSELING EN ONTMOETINGEN
Via bijeenkomsten, workshops en trainingen wordt volop kennis gedeeld en geleerd van elkaar. De thema's HR, schenken en nalaten, fondsenwerving & marketing, impact, integriteit, betalingsverkeer, bedrijfsvoering & financiën, innovatie, communicatie en vrijwilligersmanagement komen hierbij aan bod.

HANDIGE HULPMIDDELEN
Er zijn diverse tools ontwikkeld waar je als lid gebruik van kunt maken zoals het Arbeidsvoorwaarden Handboek, Functie-/Loongebouw, Handreiking Integriteit, sectorspecifieke referentiecheck VOG, Stappenplan Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en verschillende modelovereenkomsten.

ZICHTBAARHEID VOOR JOUW ORGANISATIE
Je krijgt gratis vermelding op www.goededoelen.nl. Deze site is een initiatief van Goede Doelen Nederland waarmee we bijdragen aan publieksvoorlichting, zichtbaarheid en publieksvertrouwen. Ook wordt jouw organisatie vermeld in de (digitale) Goede Doelen Gids die twee-jaarlijks verspreid wordt onder alle notariskantoren in Nederland.

 

Stel een vraag

Paulien Trapman

relatiebeheerder leden
020 - 422 99 77
Email
Bekijk ook
Gerelateerd Nieuws

Goede Doelen Nederland verwelkomt vijf...

We stellen graag weer vijf nieuwe leden voor.