Reserveer Socutera zendtijd voor 2022

Collecteer je via Stichting Collecteplan, dan kun je vanaf dinsdag 5 oktober Socutera zendtijd in je collecteweek reserveren voor 2022. Alle overige erkende goede doelen kunnen vanaf dinsdag 26 oktober zendtijd voor 2022 reserveren. Als lid krijg je daarbij een flinke korting. Wees er snel bij, de belangstelling is groot!

Socutera geeft goede doelen met een Erkenning de mogelijkheid om tegen minimale kosten een tv-spot uit te zenden op NPO 1, 2 en 3. In 2020 trok een Socutera uitzendweek gemiddeld 1,3 miljoen kijkers, bij een besparing van wel 66% (t.o.v. reclamezendtijd bij Ster).

RESERVEREN VANAF 5 OKTOBER OF 26 OKTOBER
Goede doelen die collecteren volgens het collecterooster 2022 hebben vanaf 5 oktober 3 weken de tijd om zendtijd in hun collecteweek in 2022 reserveren.

Vanaf 26 oktober wordt deze zendtijd vrijgegeven en mogen alle erkende goede doelen deze en overige weken in 2022 reserveren. Zendtijd voor 2022 reserveer je gemakkelijk via het online reserveringsformulier. Aanvragen van erkende organisaties die niet collecteren worden in behandeling genomen wanneer zij vanaf 26 oktober worden ingestuurd. De toewijzing gebeurt op volgorde van ontvangst van het reserveringsformulier.

Vorig jaar is gebleken dat de vraag naar zendtijd groter is dan het aanbod, daarom is het in eerste instantie mogelijk om maar 1 uitzendweek te reserveren. Als er na 1 december nog zendtijd vrij is, kun je een eventuele tweede uitzendweek aanvragen. Leden van Goede Doelen Nederland krijgen voorrang op niet-leden, zij kunnen pas vanaf 1 januari 2022 zendtijd reserveren.

TARIEVEN 2022
Uitzenden bij de NPO via Socutera is voor goede doelen een van de voordeligste manieren om een miljoenenpubliek te bereiken. Bovendien krijg je als lid van Goede Doelen Nederland, in verband met de vrijstelling, geen btw berekend (niet-leden hebben geen btw-vrijstelling). Socutera biedt 2 uitzendpakketten:

Standaardweek: 1 uitzendweek voor 1 goed doel

Niet-leden: € 3315,-
Leden: € 2810,- (ledenkorting: € 505,-)

1 week te zien op NPO 1, 2 en 3 met een lange spot en een korte spot.

  • De lange spot heeft 5 vaste uitzendmomenten, de korte spot gemiddeld 6 variabele momenten.
  • Aanleveren: 1 korte spot (min. 20 tot max. 30 seconden) + 1 lange spot (min. 90 tot max. 95 seconden).

Blokweek: 3 goede doelen delen een uitzendweek

Niet-leden: € 1580,-
Leden: € 1425,- (ledenkorting: € 155,-)

1 week te zien op NPO 1, 2 en 3 met een lange spot (combinatie van 3 goede doelen), en een eigen korte spot op één van de 3 NPO's.

  • De gecombineerde lange spot heeft 5 vaste uitzendmomenten, de korte spot wordt gemiddeld 2 keer uitgezonden.
  • Aanleveren: 1 korte spot (min. 20 tot max. 30 seconden).

Naast de uitzendingen op televisie is de lange spot ook online zichtbaar op goededoelennederland.nl, goededoelen.nl, en het YouTube-kanaal van Socutera.

Houd er rekening mee dat de spot(s) moeten voldoen aan de Socutera specificaties en voorwaarden, zoals de aanlevering van 3 weken voor uitzending en de strikte spotlengtes. Na reservering blijf je als organisatie verantwoordelijk voor de kosten, ook wanneer een aanlevering onverhoopt niet plaats kan vinden.

MEER WETEN?
Lees hier meer over Socutera of neem contact op met Amanda Meijerink via socutera@goededoelennederland.nl of 020 - 422 99 77 of 06 – 410 35 234 (werkdagen: dinsdag t/m vrijdag).

Laatste nieuws

Impact fair
Kom op 4 april naar de Impact Fair: de grootste Impact Experience van Europa
Telemarketing
Code Telemarketing is herzien en wordt voorgelegd aan de Reclame Code Commissie
In gesprek over de waarde van goede doelen voor onze samenleving
Wat maakt goede doelen onmisbaar voor onze samenleving