Oproep: Ondersteun de campagne ‘Geef ons de ruimte’

De campagne, gericht op politieke beleidsmakers en -beslissers in Den Haag, is 1 juni gestart. De resultaten tot nu toe zijn positief, maar we hebben jullie hulp nodig om er echt een succes van te maken!

Op 1 juni startte de campagne ‘Geef ons de ruimte’. Via de sociale media is onze boodschap ‘Nederlanders willen helpen. Geef ons de ruimte’ met een korte missiefilm van 1 minuut onder de aandacht gebracht bij politiek Den Haag. De strategie achter de campagne is dat wij via een campagne twitteraccount onze boodschap (betaald) aanbieden op de tijdlijn van de mensen die wij willen bereiken. Dus geen grote publiekscampagne, maar een hele gerichte campagne met een beperkte targetdoelgroep. Verder is er een campagnewebsite waar het Manifest, ondertekend door 13 koepels uit de brede sector, de missiefilm, het rapport over de maatschappelijke waarde van onze sector en al het campagnemateriaal te downloaden is.

Eerste resultaten
De tagetdoelgroep bestaat uit zo’n 3.400 personen in politiek Den Haag. Een harde kern van politieke beleidsmakers en -beslissers en mensen daar omheen die veel invloed hebben op deze personen (ambtenaren, politiek adviseurs, persoonlijk medewerkers, etc.). De eerste resultaten zijn positief, maar het is nog te vroeg om echte conclusies te trekken. De missiefilm heeft zo’n 10.000 views bij de targetdoelgroep. Daarvan heeft de helft de missievideo helemaal afgekeken. En dat is een heel goed resultaat. We posten in de komende periode in ieder geval nog twee clips van 20 minuten afgeleid van de missiefilm.

Steun de campagne door:

  • Ons te volgen op Twitter. Het campagne account is een nieuw account en heeft nog niet veel volgers. Voor de geloofwaardigheid van het account is het van belang dat er zoveel mogelijk volgers komen. Dit kan met een corporate Twitteraccount van je organisatie of met een persoonlijk Twitteraccount. Hoe meer hoe beter.
  • Berichten te liken en te delen en eigen berichten te posten (ook op andere socials zoals LinkedIn en Instagram). In jullie netwerken van volgers zitten ongetwijfeld beleidsmakers en -beslissers of personen die hier invloed op hebben. Hoe meer kanalen de content verspreiden, hoe beter.

De Campagne ‘Geef ons de ruimte’ is een initiatief van SBF. Het manifest: ‘Nederlanders willen helpen. Geef ons de ruimte’ is ondertekend door 13 koepels uit de brede sector.

Laatste nieuws

Impact fair
Kom op 4 april naar de Impact Fair: de grootste Impact Experience van Europa
Telemarketing
Code Telemarketing is herzien en wordt voorgelegd aan de Reclame Code Commissie
In gesprek over de waarde van goede doelen voor onze samenleving
Wat maakt goede doelen onmisbaar voor onze samenleving