Afgelopen maandag heeft premier Rutte een tweede lockdown aangekondigd. De overheidsmaatregelen om het coronavirus terug te dringen gaan deze keer verder dan de eerste lockdown.
De gezamenlijke partijen betrokken bij de huis-aan-huis werving voor goede doelen (wervingsbureaus en goede doelen) hebben al eerder een protocol ontwikkeld voor veilige huis-aan-huiswerving in coronatijd. Het protocol spreekt voor zich en is gekoppeld aan de retail. Een van de consequenties van de lockdown is dat de niet essentiële detailhandel de deuren moet sluiten.
Na iedere persconferentie of nieuwe maatregelen wordt bekeken of het protocol, gezien de actualiteit, aangepast dient te worden (verscherping dan wel versoepeling).
In verband met de nieuwe maatregelen hebben de betrokken partijen overleg gevoerd en zijn overeengekomen dat, conform het protocol, de huis-aan-huis werving voor goede doelen tijdelijk wordt opgeschort. In de afgelopen dagen is overal in het land de huis-aan-huis werving vrijwel volledig stopgezet. Met ingang van morgen ligt alles helemaal stil.
Met de sluiting van de niet essentiële retail, is de richtlijn vanuit Goede Doelen Nederland dan ook om de huis-aan-huis werving tot nader orde op te schorten.
De behandeling in de Tweede Kamer van het wetsv
Voor onze leden en partners organiseren wij een
Met terugwerkende kracht per 1 juli 2020 wordt
Ook in 2021 hebben we weer een gevarieerd en in
Dit jaar introduceren Goede Doelen Nederland en