Graag stellen wij twee nieuwe directeuren aan je voor

Garance Reus-Deelder nieuwe directeur Plan International Nederland
Garance Reus-Deelder (53) is per 1 juni Monique van ’t Hek opgevolgd als directeur van Plan International. Ze heeft dertien jaar ervaring in de profit-sector (Unilever en Agency.com/TBWA) en zestien jaar bij non-profit organisaties. Bij Amnesty International was ze negen jaar verantwoordelijk voor marketing, communicatie, campagnes en de inzet van de vele vrijwilligers. Bij de Anne Frank Stichting was zij als zakelijk directeur onder meer verantwoordelijk voor de algehele bedrijfsvoering, fondsenwerving, financiën, de verbouwing van het museum en enkele internationale educatieve partnerships.

Over haar motivatie om deze stap te zetten: ‘Mijn gedrevenheid voor de missie van Plan International Nederland wordt vooral gevoed door mijn jeugd in Zambia en door wat ik ervaren heb bij Amnesty en de Anne Frank Stichting: de veerkracht van jonge activisten en de energie en creativiteit van meisjes die zich kunnen ontplooien als ze beschermd zijn tegen geweld. Ik kijk er naar uit om samen met vele partners uit de sector juist voor deze meisjes en vrouwen vooruitgang te boeken’.

Foto: Peter de Ruiter

Kristel Casander nieuwe directeur voordekunst
Kristel Casander (1988) volgde per 1 mei Roy Cremers op als directeur van voordekunst. Kristel is al langere tijd bij voordekunst betrokken en heeft een belangrijke rol gespeeld in de groei en bestendiging van voordekunst als belangrijke partner in de culturele en creatieve sector. Tijdens haar werkzaamheden bij voordekunst heeft Kristel de Postacademische Opleiding Filantropie aan de Vrije Universiteit Amsterdam succesvol afgerond. Afgelopen twee jaar combineerde ze haar werkzaamheden bij voordekunst met een baan als beleidsmedewerker bij het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Over haar organisatie: De afgelopen 10 jaar hebben we voordekunst laten groeien en stevig gepositioneerd in de sector dankzij meer dan 4000 makers en instellingen. Met maar liefst 270.000 donateurs hebben we ruim € 28 miljoen voor kunst en cultuur opgehaald! Nu zijn we klaar om de organisatie en het platform door te ontwikkelen. Er liggen nog enorm veel kansen op het gebied van crowdfunding, relatiebeheer, matchfunding en voor onze adviestak Creative Funding.’

Foto: Jan-Dirk van der Burg

Laatste nieuws

Euros geld briefjes 740x320
Onderscheid in risiconiveau stichtingen in derde National Risk Assessment
Tweedekamer
De evaluatie van de giftenaftrek afgerond
Stichting reclame code
Nieuwe Consumenten Adviesraad bij Stichting Reclame Code