Finalisten Impact Challenge Award bekend

Tijdens het Impact Event op 29 maart wordt de eerste ‘Impact Challenge Award’ uitgereikt. Dit is een nieuwe prijs voor goede doelen die een bijzondere ontwikkeling hebben doorgemaakt rondom impactgericht werken en hun kennis en ervaringen daarover willen delen met anderen. Goede doelen konden tot 16 januari 2019 een praktijkcase indienen.

Het Impact Center Erasmus heeft de vijf beste inzendingen geselecteerd voor de finale van de allereerste Impact Challenge Award:

  • Het Liliane Fonds presenteert het ‘Breaking down Barriers’ project, een leertraject in de Afrikaanse landen Zambia, Sierra Leone en Kameroen, gericht op het identificeren van de succesfactoren van advocacy ten behoeve van kinderen met een beperking.
  • Het Longfonds deelt de opgedane ervaringen met de ‘Maatschappelijk impactmeting Longpunten’, waarbij de maatschappelijke impact die de Longpunten creëren in kaart gebracht zijn.
  • De Max Foundation heeft het ‘Max Payment-by-results’ (MaxPBR) programma ingediend: een real-time, data gedreven monitoring programma & financieel systeem. MaxPBR ondersteunt het Max Healthy Village programma met geïntegreerde WASH-Nutrition interventies gericht op jonge kinderen in Bangladesh.
  • De Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind deelt haar ervaringen met het ‘Samen naar School’ project, waar betrokken pioniers (voornamelijk ouders van kinderen met een beperking) binnen een reguliere basisschool in hun omgeving een speciaal lokaal inrichtte, waar kinderen met een handicap zorg en - waar mogelijk - onderwijs kunnen ontvangen.
  • Simavi presenteert het ‘Ritu project’ in Bangladesh: het eerste project waarmee Simavi de uitdaging is aangegaan om volledig impact gericht te werken. Het doel van het Ritu project is verbeterde hygiëne, gezondheid en welzijn rond menstruatie voor meisjes tussen de 10 en 13 jaar oud in het Netrakona district, Bangladesh.

De inzendingen voor de allereerste Impact Challenge Award laten zien dat er op uiteenlopende manieren gewerkt wordt aan het realiseren van zoveel mogelijk maatschappelijke impact door goededoelenorganisaties. Door deze kennis en ervaring te delen inspireren we elkaar om onze impact verder te vergroten en beter zichtbaar te maken. Meer informatie vind je hier.

Heeft jouw organisatie de Impact Principles al onderschreven? Dat kan hier!

Laatste nieuws

Euros geld briefjes 740x320
Onderscheid in risiconiveau stichtingen in derde National Risk Assessment
Tweedekamer
De evaluatie van de giftenaftrek afgerond
Stichting reclame code
Nieuwe Consumenten Adviesraad bij Stichting Reclame Code