Ondersteuning deskundigen

De deskundigen op het gebied van HR en aanverwante gebieden bieden nuttige informatie, zowel over de gevolgen van, als de omgang met de coronacrisis. Hieronder vind je informatie van AWVN, Mazars, Kennedy van der Laan, GIMD en Randstad.

AWVN
Met werkgeversorganisatie AWVN heeft Goede Doelen Nederland een samenwerking voor ondersteuning van de leden.
Contactpersoon: Geke Kinkhamer via de werkgeverslijn: werkgeverslijn@awvn.nl / 070 - 850 86 05.

DIVERS

  • Onderzoek AWVN over ondersteuning door werkgevers van werkende ouders tijdens lockdown. 
  • AWVN heeft een webpagina ‘coronacrisis en werk’ die zij voortdurende actualiseren met onderwerpen zoals vergoeding mondkapjes, handreiking opstarten van je organisatie in de 1,5-metereconomie, handreiking voorkomen uitval medewerkers. Klik hier.
  • Daarnaast vult AWVN een aparte pagina met vragen die specifiek bij inclusieve werkgevers spelen, zoals: geldt de no-riskpolis ook als een werknemer besmet is met het coronavirus. Klik hier.
  • Voor organisaties die nu juist tijdelijk meer werk hebben, een modelovereenkomst collegiaal inlenen/uitlenen arbeidskrachten. Zie deze link.​

RANDSTAD (partner van Goede Doelen Nederland)

  • Leden krijgen korting op de tarieven van Randstad. Neem bij interesse contact op met Anton den Haan van Randstad: anton.den.haan@nl.randstad.com / 06 - 57 11 57 67. 

ADVER-ONLINE (Partner van Goede Doelen Nederland)

  • Een document (onder DOCUMENTEN op deze pagina) over werving via vacatures in coronatijd: ‘Hoe maak je vacatures 'coronaproof?’ 

MAZARS 
Mazars, gespecialiseerd in accountancy, belastingadvies en consultancy, steunt leden van Goede Doelen Nederland via de helpdesk (anderhalf uur gratis advies).
Contactpersoon: Ron Horsmans, partner goede doelen, ron.horsmans@mazars.nl / 088 277 23 14.

KENNEDY VAN DER LAAN
Twee arbeidsrechtsadvocaten van Kennedy van der Laan zijn aan de helpdesk verbonden voor het geven van advies.

  • Coronavirus, hoe zit het juridisch. Klik hier.
  • Re-integratie tijdens corona klik hier.
  • Werkgeversaansprakelijkheid en Covid 19. Klik hier.

Marjolein Bouman en Joëlle Boulet, arbeidsrechtadvocaten bij Kennedy van der Laan, maken deel uit van de helpdesk van Goede Doelen Nederland. Stel hen je vragen. Zij geven tot anderhalf uur gratis advies aan leden.

GIMD
De Telefonische Hulplijn van GIMD is in verband met de coronacrisis uitgebreid. Medewerkers kunnen 7 dagen per week en 24 uur per dag naar deze hulplijn bellen. Ze worden dan te woord gestaan door één van professionele bedrijfsmaatschappelijk werkers voor een persoonlijk gesprek en een luisterend oor.   

Wanneer je van de hulplijn gebruik wilt maken, vul je de overeenkomst in (‘Opdrachtformulier telefonische hulplijn’, onder DOCUMENTEN) en stuur je deze ondertekend naar klantsupport@gimd.nl. Je ontvangt vervolgens het speciaal opengestelde telefoonnummer, samen met een bericht dat je kunt plaatsen op je  websites en/of kunt doorsturen naar je medewerkers. Voor meer informatie bekijk je het document 'Telefonische hulplijn medewerkers’ (onder DOCUMENTEN).

Het tarief van deze hulplijn is € 125,00 per gesprek. Gebleken is dat gesprekken gemiddeld een uur duren. De lijn blijft in ieder geval tot 1 juni beschikbaar. Daarna wordt bekeken of er nog behoefte aan is. Zijn er nog aanvullende vragen, neem dan gerust contact op met GIMD via Tieneke Kaspers, Hoofd bedrijfsbureau: 088 - 800 85 00.

HUMAN CAPITAL GROUP
Goede Doelen Nederland werkt sinds 2010 samen met Human Capital Group o.a. voor het tweejaarlijkse beloningsonderzoek.

Lees een artikel over ‘HR-strategie na de crisis’; geschreven op basis van 20 gesprekken met HR-directies in Nederland. Zie onder DOCUMENTEN, of luister de podcast.

HR NETWERK
Maak ook gebruik van het netwerk HR, om je vragen te stellen en/of suggesties en ideeën te delen. Je vindt er nu bijvoorbeeld een uitwisseling over de omgang met vakantieplannen of de betaling van reiskosten. En andere tips. Hoe? Log in op goededoelennederland.nl, klik op je naam rechtsboven en je komt op je dashboard.

Daar scroll je naar het netwerk. Staat het in grijs? zet onder ‘profiel aanpassen’ op je dashboard een vinkje bij HR netwerk. Het netwerk bestaat nu al uit 318 HR-verantwoordelijken.

Gerelateerde Ledenberichten

AWVN over corona en werk, kinderen, verlof...

AWVN vroeg bij hun leden na hoe zij medewerkers

Speciale coronapagina met veel HR-informatie

Sinds enige weken vind je op onze website een p