Belangenbehartiging

Voor een positief maatschappelijk klimaat waarin goede doelen kunnen werken aan hun missie

Nederland kent een rijke traditie als het gaat om ‘goed doen’. Het merendeel van de burgers geeft aan maatschappelijke doelen. Bijna één op de twee Nederlanders doet vrijwilligerswerk. Goede doelen zijn organisatoren van dit maatschappelijk initiatief en pakken maatschappelijke vraagstukken op die overheid en markt (nog) niet kunnen oplossen. Goede Doelen Nederland zet zich in voor goede randvoorwaarden zodat goede doelen onafhankelijk kunnen werken in een positief maatschappelijk klimaat. Wij zijn daarbij hét aanspreekpunt voor overheid, politiek, andere belangenorganisaties, banken en pers.

Onze inzet is enerzijds dat goede doelen voldoende ruimte krijgen om een beroep te kunnen blijven doen op de steun van het publiek. Anderzijds mogen geen barrières opgeworpen worden die de geefbereidheid van het publiek aantast. Wij werken hierin samen met de Samenwerkende Brancheorganisaties Filantropie (SBF) en andere relevante koepels binnen en buiten de sector.

Klap menu uit
Gerelateerd Nieuws

Tweede Kamer stemt unaniem in met...

Op 26 januari stemde de Tweede Kamer unaniem in

Kamerdebat opt-in telemarketing niet deze...

De behandeling in de Tweede Kamer van het wetsv

Reactie SBF op adviesrapport ‘Beter Geven’

Het advies ‘Beter Geven’ is weloverwogen, desku

Gerelateerde Ledenberichten

Online kennissessie over betaalgedrag...

Op donderdag 3 december van 16.00 – 17.00 uur o

Sector stelt Adviescommissie Versterking...

Met het oog op de verkiezingen 2021 heeft Goede

Europese peiling goededoelensector in COVID-...

De European Fundraising Association (EFA) voert