Veel media-aandacht voor 'Mijn eenmalige gift'

211111 Nieuws van de Week

Het zal niemand zijn ontgaan: de Acceptgiro is na 46 jaar trouwe dienst als betaalmiddel per 1 juni gestopt. Ruim 150 goede doelen maken nu gebruik van Mijn eenmalige gift. Ook de Nederlandse pers is dit nieuws niet ontgaan. We zetten de publicaties voor jullie op een rij.

In de afgelopen weken is door de persgroep Mijn eenmalige gift hard achter de schermen gewerkt om Mijn eenmalige gift onder de aandacht te brengen bij de Nederlandse media. Immers, hoe beter donateurs zijn geïnformeerd, hoe soepeler de overgang naar en het vertrouwen in Mijn eenmalige gift. Wat heeft het Nederlandse publiek hierover zoal kunnen lezen?

Introductiefase

In de periode februari-maart is begonnen met het introduceren van Mijn eenmalige gift als opvolger van de Acceptgiro. De aftrap vond plaats in het tv-programma Meldpunt van Omroep MAX, waarna in maart twee publicaties zijn verschenen in RTV-bladen zoals TrosKompas en Blijtijds, goed gelezen bladen voor de oudere doelgroep. Het Vakblad fondsenwerving kwam met een interview over Mijn eenmalige gift. De ANBO (Algemene Nederlandse Bond voor Ouderen), de Koepel van Gepensioneerden en NOOM (Netwerk van Organisaties van Oudere Migranten) plaatsten informatie over het verdwijnen van de Acceptgiro op hun website. Ook de Consumentenbond heeft er aandacht aan besteed.

Landelijke pers

Met de datum van 1 juni in zicht kon de landelijke media niet achterblijven. De Financiële Telegraaf publiceerde een groot artikel waar ook Mijn eenmalige gift als opvolger van de Acceptgiro werd beschreven. In het NOS journaal van 27 mei en ook online op nos.nl besteedde de NOS er aandacht aan. Het vrouwenblad Libelle (26 mei), NU.nl en het NRC (27 mei) publiceerden eveneens uitgebreide artikelen over het verdwijnen van de Acceptgiro.
Je kunt alle genoemde artikelen teruglezen op onze website.

Laatste nieuws

Plant n boom
Nieuw lid Goede Doelen Nederland
Henri mandemaker
De waarde van goede doelen: inspireer en informeer
Influencer
Influencermarketing: certificaat en register