Nieuws over de Impact Challenge

Meedoen aan de Impact Challenge kan op drie manieren: kom naar het event, onderschrijf de impact principles en ding mee naar de Impact Award. Het tweede Impact Event vindt plaats op vrijdag 29 maart 2019 bij ABN AMRO in Amsterdam. Alle goede doelen kunnen zich opgeven voor de Impact Award en worden uitgenodigd de Impact Principles te onderschrijven.

Geef je op voor de Impact Award
Tijdens het Event op 29 maart wordt de eerste ‘Impact Challenge Award’ uitgereikt. Dit is een nieuwe prijs voor goede doelen die een bijzondere ontwikkeling hebben doorgemaakt rondom impactgericht werken en hun kennis en ervaringen daarover willen delen met anderen. Meedoen aan de eerste ronde kost niet veel tijd. Reken op een middag. Ook belangrijk om te weten is dat het bij de award gaat om een doorgemaakte ontwikkeling en bijvoorbeeld niet om de vraag welke organisatie de meeste impact heeft of het best in staat is de impact aan te tonen. Meedingen naar de award werkt als volgt:

  • Na een eerste pitchronde van praktijkcases (met een belangrijke leerervaring) worden de inzendingen beoordeeld door het Impact Center Erasmus.
  • De vijf beste inzendingen krijgen een coachingstraject aangeboden om hun case verder uit te werken voor een definitieve inzending.
  • Op 29 maart 2019 presenteert deze top 5 de eigen inzending en kiest het publiek samen met een vakjury live de winnaar.
  • De inschrijving voor de Impact Challenge Award is inmiddels gestart.
  • Aan de award is een prijs verbonden, namelijk professionele ondersteuning bij het ‘oplossen’ van een strategisch vraagstuk van de winnende organisatie. ABN AMRO stelt daarvoor brede expertise beschikbaar.

Klik hier voor meer informatie over de Impact Award en om je op te geven.

Onderschrijf de Impact Principles

Met de vraag ‘Do you accept the Challenge’ zijn de ‘Impact Principles’ gelanceerd. Hiermee wordt impactgericht denken en -werken binnen de sector verder gestimuleerd. Organisaties die deel willen nemen aan de Impact Challenge worden opgeroepen om zich te committeren aan de volgende principes:

  1. We werken actief aan het vergroten van de impact van onze organisatie én daarmee ook van de sector.
  2. We kiezen voor de meest effectieve strategieën om onze missie te realiseren.
  3. We nemen de wensen en behoeften van de doelgroep waarvoor we werken als uitgangspunt.
  4. We leren van onze resultaten en delen onze kennis en ervaringen met collega’s in de sector.
  5. We communiceren open en duidelijk over onze impact.

Organisaties kunnen dit doen door de Impact Principles te onderschrijven. Iedere organisatie die de principles onderschrijft nodigt 2 collega organisaties uit dit ook te doen.

Klik hier om de Impact Principles te onderschrijven.

Laatste nieuws

Euros geld briefjes 740x320
Onderscheid in risiconiveau stichtingen in derde National Risk Assessment
Tweedekamer
De evaluatie van de giftenaftrek afgerond
Stichting reclame code
Nieuwe Consumenten Adviesraad bij Stichting Reclame Code