Toolkit Mijn eenmalige gift

Sinds vorig jaar bekend werd gemaakt dat de banken per 1 juni 2023 stoppen met de Acceptgiro is op initiatief van Mailtraffic de projectgroep ‘Betaalmethodes voor direct mail’ gestart om een alternatief te ontwikkelen voor de Acceptgiro. Deze projectgroep is inmiddels uitgegroeid tot een breed gezamenlijk initiatief waar nu al ruim 80 goede doelen lid van zijn. Samen hebben zij het afgelopen jaar gewerkt aan de ontwikkeling van een alternatief voor de Acceptgiro. Inmiddels zijn de verschillende testfases afgerond en is het alternatief Mijn eenmalige gift* gereed.

Om goede doelen te ondersteunen bij de communicatie over het verdwijnen van de Acceptgiro en de introductie van Mijn eenmalige gift richting hun achterban, biedt Goede Doelen Nederland deze toolkit aan voor álle goede doelen die gebruik gaan maken van Mijn eenmalige gift. Lid zijn van onze branchevereniging is geen verplichting en ook de CBF-Erkenning is niet noodzakelijk. Als brancheorganisatie streven we ernaar dat zoveel mogelijk goede doelen zich aansluiten bij Mijn eenmalige gift. Hoe meer goede doelen dit gebruiken, hoe vertrouwder het nieuwe betaalproduct voor de donateur is.

Op deze pagina vind je diverse communicatieproducten die je kan inzetten om de communicatie richting je donateurs in te richten. De toolkit wordt steeds aangevuld met producten die beschikbaar komen.

* Goede Doelen Nederland heeft het ontwerp van Mijn eenmalige gift laten beschermen.

Stel een vraag

Kyra van der Meulen

hoofd communicatie
06 - 52 38 21 48
Email
Bekijk ook
Klap menu uit
Gerelateerde Ledenberichten

Communicatieplan introductie Mijn eenmalige...

Na een intensief traject van ontwikkelen en tes