Mogelijkheden en tarieven

 

TARIEVEN 2023
Uitzenden bij de NPO via Socutera is één van de voordeligste manieren om een miljoenenpubliek te bereiken. Voor leden van Goede Doelen Nederland is het zelfs extra voordelig! Een bijkomend voordeel voor leden is dat zij, in verband met de vrijstelling, geen btw berekend krijgen (niet-leden kunnen geen gebruik maken van de btw-vrijstelling).

1.  Standaardweek

  • Leden: € 2.950  (korting: € 530) 
  • Niet-leden: € 3.480 (excl. 21% btw) 

2. Blokweek

  • Leden: € 1.500 (korting € 160) 
  • Niet-leden: € 1.660 (excl. 21% btw) 

Vraag zendtijd aan voor 2023 via het reserveringsformulier
 

UITZENDMOGELIJKHEDEN
Socutera biedt twee uitzendmogelijkheden, een standaardweek of een blokweek. 

1. Standaardweek
Eén goed doel krijgt één week zendtijd op NPO 1, 2 en 3

  • 1 Week te zien op NPO 1, 2 en 3 met 1 lange spot en 1 korte spot.
  • De lange spot wordt 5 keer uitgezonden, op vaste tijdstippen. Deze spots zijn onderdeel van het uitzendschema en worden opgenomen in de tv-gidsen en dagbladen. 
  • De korte spot wordt gemiddeld 6 keer uitgezonden, op werkdagen. Deze spots zijn geen vast onderdeel van het uitzendschema. De NPO zendt deze flexibel uit, daar waar ruimte vrijvalt. 
  • Aanleveren: 1 spot van minimaal 90 en maximaal 95 seconden + 1 spot van minimaal 20 en maximaal 30 seconden. 
  • De lange spot is ook online zichtbaar op www.socutera.nlwww.goededoelen.nl, onze LinkedIn-pagina en het YouTube-kanaal van Socutera.

2. Blokweek
Drie goede doelen delen een week zendtijd; een goed alternatief indien je geen spot van 90-95 seconden hebt

  • 1 Week te zien op NPO 1, 2 en 3 met 1 gecombineerde lange spot en 1 eigen korte spot op NPO 1, óf 2, óf 3.
  • De lange spot is een combinatie van 3 korte spots van verschillende goede doelen, die gemonteerd worden tot 1 lange spot van ca. 95 seconden.
  • De lange spot is 5 keer te zien, op vaste tijdstippen. Deze spots zijn onderdeel van het uitzendschema en worden opgenomen in de tv-gidsen en dagbladen. 
  • De korte spots van elk afzonderlijk goed doel zijn gemiddeld 2 keer zichtbaar op NPO 1, óf 2, óf 3, op werkdagen. Deze spots zijn geen vast onderdeel van het uitzendschema. De NPO zendt deze flexibel uit, daar waar ruimte vrijvalt.  
  • Aanleveren: 1 spot van minimaal 20 en maximaal 30 seconden.
  • Socutera kan pas een blokweek garanderen, als daarvoor ruimte is in het uitzendschema en als er een geschikte samenstelling van goede doelen/spots is gevonden.
  • De lange (gecombineerde) spot is ook online zichtbaar op www.socutera.nl, www.goededoelen.nlonze LinkedIn-pagina en het Socutera YouTube-kanaal .

 

UITZENDMOMENTEN
Socutera heeft voor de lange spot (uitzending) 5 min of meer vaste uitzendmomenten. Deze worden ook opgenomen in de (digitale) tv-gidsen. De exacte uitzendmomenten kunnen afwijken en worden door Socutera een week voor uitzending doorgegeven.

Dagen en tijdstippen zijn altijd onder voorbehoud, NPO heeft het recht om wijzigingen aan te brengen op basis van het programmerings- en zenderprofileringsbeleid. De uitzendmomenten van de lange spot zijn;

  • NPO 1 zaterdag ± 17.50 uur
  • NPO 3 zaterdag ± 20.25 uur
  • NPO 2 zondag ± 16.50 uur
  • NPO 1 dinsdag ± 16.55 uur
  • NPO 2 donderdag ± 13.20 uur

De korte spot (promo) heeft geen vaste uitzendmomenten, deze wordt op werkdagen uitgezonden op variabele tijdstippen, te bepalen door NPO in samenhang met de programmeringsruimte. Gemiddeld wordt de korte spot 6 keer uitgezonden. 
 

VOORWAARDEN & AANLEVERSPECIFICATIES 
De Socutera voorwaarden en aanleverspecificaties vind je op deze pagina onder DOCUMENTEN.

 

Stel een vraag

Amanda Meijerink

programmacoördinator Socutera/ondersteunend medewerker communicatie
020 - 422 99 77
Email
Documenten
Bekijk ook
Externe links

Actuele informatie over projecten en activiteiten van goede doelen

Goededoelen.nl

Lees meer