Betalingsverkeer

Testen alternatief Acceptgiro in volle gang: help je mee? 

De projectgroep ‘Betaalmethoden direct mail’ van Mailtraffic is een branche-initiatief dat gezamenlijk zoekt naar het beste alternatief voor de Acceptgiro. Ruim 70 goede doelen zijn inmiddels aangesloten, net als diverse marktpartijen zoals Nassau Fundraising, Mindwize, WWAV en PSI Vransen. De eerste testfase is inmiddels afgerond. Goede doelen die nog niet zijn aangesloten kunnen zich alsnog aanmelden en mee testen. Meld je hier aan.

De projectgroep ‘Betaalmethoden direct mail’ van Mailtraffic is een branche-initiatief dat gezamenlijk zoekt naar het beste alternatief voor de Acceptgiro. Ruim 70 goede doelen zijn inmiddels aangesloten, net als diverse marktpartijen zoals Nassau Fundraising, Mindwize, WWAV en PSI Vransen. De eerste testfase is inmiddels afgerond. Goede doelen die nog niet zijn aangesloten kunnen zich alsnog aanmelden en mee testen. Meld je hier aan.

Testfase 1 afgerond
In de eerste fase zijn diverse leerpunten naar voren gekomen die aangepast zijn in de alternatieven voor testfase 2. Zo heeft de Oogvereniging suggesties gegeven voor toegankelijkheidsaspecten en heeft de werkgroep Acceptgiro gekeken naar de instructies en wensen van de banken voor een wettig betaalmiddel. De resultaten van de testen onder de gebruikers van de Acceptgiro worden op dit moment geanalyseerd.

Ook in fase 2 testen de aangesloten goede doelen diverse alternatieven. Er is onderscheid gemaakt tussen personen die een fysieke Acceptgiro gebruiken voor betalingen en personen die de Acceptgiro als signaalfunctie gebruiken en op een andere manier doneren. Als deelnemer krijg je informatie over hoe je deze twee groepen gemakkelijk kunt herkennen.

Daarnaast wordt er op dit moment gekeken naar een keurmerk voor, en de centrale verwerking van ‘Mijn eenmalige gift’. Dit is een oplossing die ingezet zal worden voor de groep mensen die de fysieke Acceptgiro nog invult.

Help mee
De projectgroep test de meest kansrijke ideeën voor alternatieven bij (kleine) delen van de achterban. Op deze manier hoeven niet alle goede doelen zelf grote hoeveelheden te testen en zijn er straks toch betrouwbare resultaten. Als je werkzaam bent bij een goed doel en gebruik maakt van direct mail kun je ook deelnemen aan de testen. Ook als je kleine oplages verstuurt. Als deelnemer krijg je volledig inzicht in alle analyses, marktonderzoeken en andere kennis die binnen de projectgroep wordt opgedaan.

Alle informatie over de projectgroep, de planning van de verschillende testfases en aanmelden lees je hier.

De Werkgroep Acceptgiro waar Goede Doelen Nederland deel van uitmaakt werkt nauw samen met de projectgroep ‘Betaalmethodes via direct mail’. Lees er hier meer over.

Laatste ledenberichten

Computer unsplash
Wijziging jaarverslag
Bedrijfsvoering & financiën
Beeld en Geluid gebouw 740x320
Jubileum: 60 jaar Socutera
Communicatie
Kennisfestival 740x320
Save the date: Kennisfestival op donderdag 7 november 2024 in Amersfoort