Onderzoek Sanoma naar donaties aan goede doelen in 2019

In Nederland geeft 88% van de mensen geld aan goede doelen, wat resulteert in een gemiddeld bedrag van € 216,- per huishouden, per jaar (bron: Geven in Nederland). Voor Sanoma een reden om in kaart te brengen wat de doneerbehoefte is van de Nederlandse consument. Het onderzoek ‘Nederlandse donaties aan goede doelen’ is in oktober 2019 uitgevoerd via een online kwalitatief onderzoek van Panel Inzicht onder 900 respondenten. Dit waren allen lezers van diverse (online) titels van Sanoma zoals: Veronica, Startpagina, Donald Duck, NU.nl, Libelle, Margriet en Flair.

Hieruit kwamen onder andere de volgende inzichten naar voren:

48% van de respondenten geeft tussen € 2,- en € 5,- aan collectanten aan huis
72% van de respondenten vertrouwt erop dat goede doelen verantwoord met giften omgaan
57% van de respondenten is structurele donateur van een goed doel

Bekijk hier de resultaten

Middels een cross-mediale portfolio van 30 merken komt Sanoma dagelijks in aanraking met de consument. Ze doen als mediabedrijf continu onderzoek. Denk aan doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, hoe ze in het leven staan en hoe zij zich oriënteren op aankopen.

Sanoma is mediapartner van Goede Doelen Nederland. Leden krijgen korting op de dienstverlening van Sanoma. Lees hier meer over het ledenvoordeel. Wil je kennis maken met Sanoma, neem dan contact op met Saskia Tollenaar via 088 - 556 77 77.

Laatste ledenberichten

Beeld en Geluid gebouw 740x320
Jubileum: 60 jaar Socutera
Communicatie
Kennisfestival 740x320
Save the date: Kennisfestival op donderdag 7 november 2024 in Amersfoort
Integriteit
29 mei: Workshop: Dilemma’s in je werk – het maken van integere afwegingen in de praktijk