Mijn eenmalige gift: hét alternatief voor de Acceptgiro

Ruim 80 goede doelen hebben aan de totstandkoming van een alternatief voor de Acceptgiro meegewerkt via de projectgroep ‘Betaalmethoden voor direct mail’. Inmiddels zijn de verschillende testfases afgerond en is het alternatief Mijn eenmalige gift gereed.
 
Projectgroep Betaalmethoden direct mail
De projectgroep Betaalmethoden voor direct mail is een initiatief van Mailtraffic. In de afgelopen maanden heeft de projectgroep verschillende alternatieven voor de Acceptgiro getest. Hierbij is een onderscheid gemaakt tussen donateurs die een fysieke Acceptgiro gebruiken voor het overmaken van een gift en donateurs die de Acceptgiro als signaalfunctie gebruiken en online via de bankomgeving doneren. 
 
Er zijn dus twee versies ontwikkeld: een papieren versie van Mijn eenmalige gift (een eenmalige machtiging) voor de eerste groep (fysiek gebruik) en een digitale versie van Mijn eenmalige gift (betaalinstructie met QR-code) voor de tweede groep (signaalfunctie). Beide versies heten Mijn eenmalige gift en zijn vanaf nu gereed. 
 
Dit zijn de twee ontwerpen:
 
1. Papieren versie Mijn eenmalige gift (fysiek gebruik).
 
2. Digitale versie Mijn eenmalige gift (signaalfunctie)
 
De bestanden zijn nu al te downloaden via de website van de projectgroep en zijn binnenkort ook te vinden in de toolkit die beschikbaar komt op de we website van Goede Doelen Nederland.
 
"Het is echt fantastisch dat zoveel partijen en zo’n tachtig goede doelen hebben samengewerkt om tot dit alternatief te komen. Ik hoop dat zo veel mogelijk goede doelen gebruik maken van Mijn eenmalige gift. Hoe meer goede doelen gebruik maken van dit alternatief, hoe groter de herkenbaarheid voor de donateur. En hoe groter het vertrouwen" aldus Margreet Plug, directeur Goede Doelen Nederland.   
 
De Acceptgiro wordt nog tot en met 31 mei 2023 verwerkt. De projectgroep roept goede doelen op om tot en met uiterlijk 31 maart 2023 de Acceptgiro te verzenden. Daarna wordt er overgestapt naar Mijn eenmalige gift
 
Communicatie rondom de Introductie Mijn eenmalige gift
Nu de ontwikkeling van Mijn eenmalige gift is afgerond, wordt het communicatietraject om Mijn eenmalige gift te introduceren opgestart onder regie van Goede Doelen Nederland. Inmiddels heeft een communicatiewerkgroep een communicatieplan opgesteld en wordt nu hard gewerkt aan de uitwerking en uitvoering. Zo zal er op korte termijn een toolkit komen voor de deelnemende goede doelen met diverse producten die de deelnemers kunnen inzetten in de communicatie richting de eigen achterban. Denk hierbij aan o.a. kernboodschappen, animatiefilmpje, diverse downloads, instructies voor gebruik van Mijn eenmalige gift, nieuwsberichten, etc. Ook de ontwerpen van Mijn eenmalige gift zijn hier te downloaden. De toolkit wordt steeds aangevuld met nieuwe producten. Daarnaast wordt een landelijk (media) traject ingezet om het verdwijnen van de Acceptgiro en komst van Mijn eenmalige gift uit te leggen en toe te lichten. Binnenkort informeren wij de deelnemende goede doelen wat uitgebreider over  het communicatietraject en wanneer jullie wat kunnen verwachten. Mocht je nu al vragen of wensen hebben, dan kun je dit mailen naar vandermeulen@goededoelennederland.nl
 
Verwerking via Unisys Payment Services & Solutions
Veel goede doelen maken gebruik van de diensten van Unisys Payment Services & Solutions voor de verwerking van Mijn eenmalige gift. Er zijn inmiddels 76 goede doelen die hun deelname hebben bevestigd. Dit betekent dat het minimum aantal deelnemers (50) ruimschoots is gehaald, dat we een scherp instaptarief kunnen bieden en dat de collectieve mantelovereenkomst tussen Goede Doelen Nederland en Unisys nu kan worden afgerond en ondertekend.
Ledenberichten
Meer ledenberichten