Drie tips van Sanoma voor sterke content creatie

Onze mediapartner Sanoma is dagelijks bezig met het produceren van de juist content per doelgroep en per mediumkanaal. Sanoma geeft drie tips voor een sterke branded content campagne, aan de hand van een samenwerking tussen de Dierenbescherming en NU.nl. 

1. De juiste insteek en tone of voice
Aansprekende content met een toegevoegde waarde voor de lezer. Per redactie kan dit anders zijn. De bezoeker van NU.nl zou een andere insteek waarderen dan de lezer van Libelle. Het gaat hierbij om de context van een boodschap.

2. Sprekend beeld
Uit onderzoek blijkt dat een uiting met beeld zorgt voor 30 procent meer traffic dan een uiting zonder beeld. Een goed beeld versterkt de boodschap die je wilt overbrengen.

3. Goede timing
Door met je boodschap in de juiste omgeving in te haken op actualiteiten, creëer je maximale impact. Lift mee op de redactionele planning van de redactie of bijzondere momenten in het jaar.

Dit kwam samen in een samenwerking tussen de Dierenbescherming en NU.nl. Voor de campagne en doelstelling van De Dierenbescherming was het passend om branded content in de vorm van een smarticle in te zetten op Dierendag. Het gesponsorde artikel dat op de voorpagina van NU.nl werd geplaats, berichtte over een verwaarloosde hond die door De Dierenbescherming werd opgevangen. In het artikel werd ook een video toegevoegd om het verhaal extra kracht bij te zetten.

De smarticle scoorde ver boven het gemiddelde. Zo werd het artikel in 24 uur ruim 200.000 keer gelezen en werd de ingesloten video bijna 10 keer vaker afgespeeld dan gemiddeld (in totaal 85.348 keer).

“In deze smarticle stond hond Bob centraal, die verwaarloosd werd aangetroffen en door medewerkers en vrijwilligers van de Dierenbescherming direct werd opgevangen, behandeld en verzorgd. De video van Bob in het artikel was de best bekeken video van de dag op NU.nl. Het hoge aantal artikelweergaven heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de awareness doelstelling die we vanuit de Dierenbescherming hebben.” - de Dierenbescherming

Lees hier meer over onze samenwerking met Sanoma.

Ledenberichten
Meer ledenberichten