Marketing & fondsenwerving

Workshop 2 Fondsenwerving Zakelijke Markt: Hoe bouw ik een impactvolle samenwerking op met bedrijven en blijf ik aan tafel?

In samenwerking met De Rake Zaak bieden wij drie speciaal ontwikkelde workshops ‘Fondsenwerving Zakelijke Markt’ aan.

De workshops:

1. Hoe kom ik aan tafel bij bedrijven? (acquisitie/werving) op 12 mei
2. Hoe bouw ik een impactvolle samenwerking op met bedrijven en blijf ik aan tafel? (partnerschapsmanagement) op 31 maart en 16 juni
3. Hoe haal ik meer uit mijn fondsenwervende gesprek? (salestechnieken) op 14 april

Alle workshops zijn zeer interactief. Er wordt gewerkt op basis van de werkelijke ervaringen en praktijk van de deelnemers. Reflecteren en oefenen gebeurt in kleine groepen met eigen cases op de leerstof. Er is tijdens de workshop ook voldoende gelegenheid om ervaringen en cases (vertrouwelijk) met elkaar te delen.

De workshops zijn complementair aan elkaar. Voor een optimale leerervaring is het handig om alle workshops (startend met ‘Hoe kom ik aan tafel’) te volgen, maar ze kunnen ook los van elkaar gevolgd worden.

De reacties op de workshops van de Rake Zaak zijn zeer positief. Zo schreef Jori Paschold van Jantje Beton over de eerste twee workshops: ‘’Het waren twee hele complete workshops met genoeg diepgang, ruimte voor interactie en een perfecte mix tussen kennisoverdracht en oefeningen. Daarnaast faciliteert Suzanne geweldig. Discussies worden goed begeleid, er is voldoende ruimte om je visie te delen en de sfeer nodigt uit om actief deel te nemen. Echt een aanrader!’’

VOOR WIE?
Voor leden van Goede Doelen Nederland. Voor beginnende en ervaren fondsenwervers, business developers, accountmanagers en project/teammanagers die op zoek zijn naar theorie, praktische handvatten en voorbeelden uit de praktijk.

WORKSHOP 2 HOE BOUW IK EEN IMPACTVOLLE SAMENWERKING OP MET BEDRIJVEN EN BLIJF IK AAN TAFEL?
De tweede workshop (‘Hoe bouw ik een impactvolle samenwerking met bedrijven’) is gericht op de fase na je acquisitietraject: je zit nu aan tafel bij jouw prospect en dan? Hoe bouw je een strategische samenwerking met een bedrijf op? En hoe manage je een meerjarige samenwerking op een manier dat je voor vele jaren aan tafel blijft bij jouw bedrijfspartner? Aan de hand van de Results chain ga je oefenen met het in kaart brengen van een impactvolle samenwerking. En niet onbelangrijk, de Results chain helpt je om je eigen organisatie helder te positioneren en nieuwe partijen aan je te verbinden.

De workshop belicht de volgende aspecten:

  • Op welke manieren kun je samenwerken met een bedrijf
  • Bouwstenen voor een transactionele samenwerking (MVO)
  • Bouwstenen voor een transformatieve samenwerking (systeemverandering)
  • De Results chain: hoe zet je deze tool in als basis voor een impactvolle samenwerking met jouw bedrijfspartner
  • Hoe manage en ‘meet’ je een meerjarige samenwerking
  • Kennis- en ervaringsuitwisseling over hot topics

Meer informatie over het programma en aanmelden voor workshop 1 en 3:
1. Hoe kom ik aan tafel bij bedrijven? (acquisitie/werving)
3. Hoe haal ik meer uit mijn fondsenwervende gesprek? (salestechnieken)

KOSTEN
Deelnemersprijs voor leden van Goede Doelen Nederland is € 300,- per workshop, inclusief lunch.

PRAKTISCHE INFORMATIE
De workshop vindt plaats op het kantoor van Goede Doelen Nederland, James Wattstraat 100 (5e etage) in Amsterdam. De workshop is van 09.30 tot 16.30 uur. Er is één uur lunchpauze. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met Jur Venema.

ANNULERINGSVOORWAARDEN
Let op: bij annulering vanaf twee weken vóór de workshop ben je 50% van de kosten verschuldigd en bij annulering vanaf één week vóór de workshop ben je 100% van de kosten verschuldigd. Je kunt je wel laten vervangen door een collega. Bij aanmelding ga je automatisch akkoord met deze annuleringsvoorwaarden. Goede Doelen Nederland behoud zich het recht voor de workshop te annuleren bij onvoldoende aanmeldingen. De workshop gaat door wanneer minimaal 8 personen deelnemen. Er kunnen maximaal 10 deelnemers per workshop meedoen.

Over Suzanne van Esser, oprichter van de Rake Zaak
Na 15 jaar vernieuwende, zakelijke partnerschappen te hebben afgesloten bij o.a. Amref Flying Doctors en het Nederlandse Rode Kruis, is Suzanne in februari 2018 gestart met haar eigen onderneming ‘de Rake Zaak’. In interim- en adviesfuncties heeft ze voor organisaties als Dance4Life, Save the Children, The Ocean Cleanup en Het Nationale Theater verschillende fondsenwervende opdrachten uitgevoerd. Tijdens deze opdrachten haalt ze veel inspiratie uit de samenwerking met de teams die – hoe verschillend ook – vergelijkbare uitdagingen hebben. De workshops zijn dan ook gebaseerd op successen, mislukkingen en uitdagingen die zij in zo’n 20 jaar ervaring in de sector heeft opgedaan. Suzanne werkt graag aan het opzetten van duurzame samenwerkingen, met impact voor zowel jouw organisatie als voor de private partners.

Je kunt je via onderstaand formulier aanmelden voor workshop 2. Selecteer daar op welke datum je wilt deelnemen. Voor workshop 1 en 3 moet je je apart aanmelden.

Inschrijven