Marketing & fondsenwerving

Workshop 1 Fondsenwerving Zakelijke Markt: Hoe kom ik aan tafel bij bedrijven?

De workshops:

1. Hoe kom ik aan tafel bij bedrijven? (acquisitie/werving) op 12 mei
2. Hoe bouw ik een impactvolle samenwerking op met bedrijven en blijf ik aan tafel? (partnerschapsmanagement) op 16 juni
3. Hoe haal ik meer uit mijn fondsenwervende gesprek? (salestechnieken) op 30 juni

Alle workshops zijn zeer interactief. Er wordt gewerkt op basis van de werkelijke ervaringen en praktijk van de deelnemers. Reflecteren en oefenen gebeurt in kleine groepen met eigen cases op de leerstof. Er is tijdens de workshop ook voldoende gelegenheid om ervaringen en cases (vertrouwelijk) met elkaar te delen.

De workshops zijn complementair aan elkaar. Voor een optimale leerervaring is het handig om alle workshops (startend met ‘Hoe kom ik aan tafel’) te volgen, maar ze kunnen ook los van elkaar gevolgd worden.

De reacties op de workshops van de Rake Zaak zijn zeer positief. Zo schreef Jori Paschold van Jantje Beton over de eerste twee workshops: ‘’Het waren twee hele complete workshops met genoeg diepgang, ruimte voor interactie en een perfecte mix tussen kennisoverdracht en oefeningen. Daarnaast faciliteert Suzanne geweldig. Discussies worden goed begeleid, er is voldoende ruimte om je visie te delen en de sfeer nodigt uit om actief deel te nemen. Echt een aanrader!’’

VOOR WIE?
Voor leden van Goede Doelen Nederland. Voor beginnende en ervaren fondsenwervers, business developers, accountmanagers en project/teammanagers die op zoek zijn naar theorie, praktische handvatten en voorbeelden uit de praktijk.

WORKSHOP 1: HOE KOM IK AAN TAFEL BIJ BEDRIJVEN?
De eerste workshop (‘Hoe kom ik aan tafel bij bedrijven’) is gericht op het acquisitietraject: hoe kom je aan tafel bij een bedrijf? Een goede voorbereiding en het gebruik van een paar handige tools helpen je om efficiënt en effectief bedrijven te benaderen. Daarnaast ga je oefenen met het Business Model Canvas om de vraag vanuit het bedrijf en het aanbod van jouw organisatie optimaal af te stemmen.

De workshop belicht de volgende aspecten:

  • Hoe ziet de zakelijke markt eruit
  • Waarom samenwerken met bedrijven
  • Welke tools helpen je bij succesvolle fondsenwerving
  • Verschillende marktbenaderingen
  • De waardepropositie: hoe stem je vraag en aanbod optimaal af (aan de hand van het Business Model Canvas) en welke waarde ken je toe aan deze propositie
  • Kennis- en ervaringsuitwisseling over hot topics

Meer informatie over het programma en aanmelden voor workshop 2 en 3:
2. Hoe bouw ik een impactvolle samenwerking op met bedrijven en blíjf ik aan tafel? (partnerschapsmanagement)
3. Hoe haal ik meer uit mijn fondsenwervende gesprek?
(salestechnieken)

KOSTEN
Deelnemersprijs voor leden van Goede Doelen Nederland is € 300,- per workshop, inclusief lunch.

PRAKTISCHE INFORMATIE
De workshop vindt plaats op het kantoor van Goede Doelen Nederland, James Wattstraat 100 in Amsterdam (5e etage). De workshop is van 09.30 tot 16.30 uur. Er is één uur lunchpauze. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met Nicole Mooij via mooij@goededoelennederland.nl.

ANNULERINGSVOORWAARDEN
Let op: bij annulering vanaf twee weken vóór de workshop ben je 50% van de kosten verschuldigd en bij annulering vanaf één week vóór de workshop ben je 100% van de kosten verschuldigd. Je kunt je wel laten vervangen door een collega. Bij aanmelding ga je automatisch akkoord met deze annuleringsvoorwaarden. Goede Doelen Nederland behoud zich het recht voor de workshop te annuleren bij onvoldoende aanmeldingen. De workshop gaat door wanneer minimaal 8 personen deelnemen. Er kunnen maximaal 10 deelnemers per workshop meedoen.

Over Suzanne van Esser, oprichter van de Rake Zaak
Na 15 jaar vernieuwende, zakelijke partnerschappen te hebben afgesloten bij o.a. Amref Flying Doctors en het Nederlandse Rode Kruis, is Suzanne in februari 2018 gestart met haar eigen onderneming ‘de Rake Zaak’. In interim- en adviesfuncties heeft ze voor organisaties als Dance4Life, Save the Children, The Ocean Cleanup en Het Nationale Theater verschillende fondsenwervende opdrachten uitgevoerd. Tijdens deze opdrachten haalt ze veel inspiratie uit de samenwerking met de teams die – hoe verschillend ook – vergelijkbare uitdagingen hebben. De workshops zijn dan ook gebaseerd op successen, mislukkingen en uitdagingen die zij in zo’n 20 jaar ervaring in de sector heeft opgedaan. Suzanne werkt graag aan het opzetten van duurzame samenwerkingen, met impact voor zowel jouw organisatie als voor de private partners.

Je kunt je via onderstaand formulier aanmelden voor workshop 1 (voor workshop 2 en 3 moet je je apart aanmelden).