Marketing & fondsenwerving

Webinar - Segmentatie

Om je achterban te bereiken en beraken bij je doelen, is het nuttig om ze goed te kennen. Wie zijn ze? Niet alleen op social demografica, maar ook op leefstijlen. Hoe staan ze precies in het leven? Wat is hun band met jouw doelen en jouw organisatie?
In dit webinar lichte Gerrit Piksen van Market Response uit wat leefstijl segmentatie is en hoe je zo’n model kan maken, in dit geval voor de Hartstichting. Madelon Galjaard van de Hartstichting legde uit hoe zij de inzichten vanuit de segmentatie vertalen naar marketing/communicatie-activiteiten en welke resultaten dat heeft opgeleverd.
Het webinar is gemodereerd door Baukje Stam, marketingstrateeg.
Over de sprekers
Madelon Galjaard werkt als marketeer bij de Hartstichting. Hiervoor was ze werkzaam bij de ANWB in verschillende functies binnen marketing, altijd op het snijvlak van klantkennis en marketing. Bij de Hartstichting is Madelon verantwoordelijk voor het behoud van en fondsenwerving onder de bestaande achterban. Bij het contact met de huidige donateurs werkt de Hartstichting met de segmentatie vanuit de leefstijlen en drijfveren van donateurs. Deze kennis helpt om betere keuzes te maken in de communicatie richting de doelgroepen.
Gerrit Piksen (1973) is schrijver van het boek Ontmoet de Xceptionals en Expert Customer Experience bij MarketResponse, een specialist op het gebied van marktvinden met ruim 50 specialisten. Sinds 1998 werkzaam in de wereld van service en marketing. Klantloyaliteit daar draait het om. Hoe wordt dit bepaald, wat heeft welke invloed en hoe zorg je ervoor dat klanten echt loyaal worden en blijven? Daar ligt Gerrit’s fascinatie. Dit gaat van Customer Journey tot NPS en Direct Feedback onderzoeken.
Baukje Stam (moderator) is strategisch adviseur op het gebied van impactmarketing, het verbinden van de markt aan de missie om zo samen meer impact te maken. Baukje is één van de initiators van het webinarprogramma en maakt tegenwoordig deel uit van de Webinar-redactie en Programmaraad van Goede Doelen Nederland.
Je kunt de presentatie downloaden onder DOCUMENTEN.
Je kunt hier de opname terugkijken: