Impact

Webinar - Meer impact met minder geld

De coronacrisis heeft ook gevolgen voor goededoelenorganisaties, zo blijkt uit onderzoek van het CBF en de Radboud Universiteit. Meer dan 60% van de goede doelen zag hun inkomsten sinds corona dalen. Dit kan betekenen dat organisaties naar hun impactstrategie moeten kijken. Hoe maken we met minder geld, meer impact?

Edith Kroese en Linda Dominguez Alvarez (Avance Impact) bespraken in dit webinar mogelijke benaderingen om ook met minder geld meer impact te bereiken. In plaats van incrementeel te groeien ziet Avance drie vormen ontstaan van alternatieve interventies met meer impact. Aan de hand van concrete casussen werden deze drie richtingen toegelicht. Oplossingen waardoor je met veel kleinere interventies veel meer mensen kunt bereiken of op een betere manier kunt bereiken. Oplossingen die d.m.v. een partnership samen veel meer bereiken. En oplossingen die fondsenwerving en impact maken combineren.

Ellen Janssens heeft in het kader van combineren van fondsenwerving en impact de case van de Ommetje van de Hersenstichting toegelicht.

Tot slot deelden we in dit webinar handvatten zodat jij zelf kunt afwegen welke van de drie benaderingen voor jouw organisatie het meest passend is.

SPREKERS
Edith Kroese is oprichter en directeur van Avance Impact. Edith heeft meer dan 20 jaar (internationale) ervaring met strategie trajecten en impactonderzoek voor goededoelenorganisaties, bedrijven en impact-financiers. Daarnaast is ze hoofddocent van de opleiding Impact Management en veelgevraagd spreker en trainer.

Linda Dominguez Alvarez is ervaren impact onderzoeker en adviseur bij Avance Impact. Ze begeleidt organisaties met een sociale missie met het doorvertalen van hun ambities in heldere impact strategieen en doelstellingen. Linda heeft een fascinatie voor vernieuwende impact modellen en begeleidt organisaties in het anders denken over waardecreatie.

Ellen Janssens is teamleider Fondsenwerving bij de Hersenstichting. Ellen’s ambitie is het versnellen van (open) innovatie om daarmee de impact van goede doelen nu en in de toekomst te vergroten. Ellen heeft haar sporen verdiend als innovatiemanager bij de Hartstichting en als zelfstandig innovatie adviseur. Ze gaf al meerdere webinars over innovatie.

MODERATOR
Het webinar werd gemodereerd door Baukje Stam. Baukje is strategisch adviseur op het gebied van impactmarketing, het verbinden van de markt aan de missie om zo samen meer impact te maken.

Je kunt het webinar hieronder terugkijken: