Marketing & fondsenwerving

Webinar: Events als tool voor fondsenwerving én verbinding

Honderden of misschien wel duizenden mensen bij elkaar brengen, die vanuit dezelfde intrinsieke motivatie in actie komen voor jouw stichting om fondsen te werven, dat is toch het mooiste wat er is? Evenementen zijn bij uitstek geschikt voor zowel fondsenwerving als voor het creëren van awareness, saamhorigheid en verbinding. Tijdens dit webinar nemen we je mee in een aantal trends op het gebied van fondsenwervende evenementen én hoor je diverse cases van events waarbij het goed ging en waarbij het juist wat minder goed ging!

Stefanie van Rootselaar (directeur) gaat je meer vertellen over Stichting Fight cancer en het ontstaan van Swim to Fight Cancer, wat in de laatste jaren is uitgegroeid tot een landelijke beweging om awareness te creëren voor het belang van onderzoek naar kanker én het werven van fondsen hiervoor. Ook vertelt zij hoe de landelijke stichting en de lokale organisatieteams samenwerken om zo efficiënt mogelijk deze fondsenwervende zwemevenementen te organiseren. Theo Dekker (voorzitter) Theo vertelt je meer over de lokale slagkracht die hij met zijn team in Breda heeft, hoe hij de organisatie van het event aanpakt en hij neemt jullie mee in zijn successen en learnings!

Ivo voor den Dag (Emolife) vertelt je over de ontwikkeling van events en eventfundraising in de afgelopen jaren, het veranderende event-landschap, en neemt je mee in de ontwikkeling van nieuwe fundraising-events aan de hand van een case study uit het afgelopen jaar.

Over de sprekers

  • Stefanie van Rootselaar: Stefanie is sinds 1,5 jaar directeur van Stichting Fight cancer. Daarvoor werkte zij o.a. bij DPG Media en KLM.
  • Theo Dekker: Theo is voorzitter van Swim to Fight Cancer Breda en al diverse jaren betrokken bij de organisatie van dit evenement.
  • Ivo voor den Dag: Ivo werkt sinds 2014 voor Emolife Events & Consultancy. In de eerste jaren was hij verantwoordelijk voor de organisatie en ontwikkeling van wielerevenementen voor o.a. KiKa en Hartekind. Sinds begin 2021 is hij directeur marketing van Emolife.

Bekijk hier de opname: