Marketing & fondsenwerving

Webinar AI- en dataontwikkelingen voor goede doelen

Hoe kunnen AI- en dataontwikkelingen ook voor de goede doelen worden ingezet? Samen met strategisch partner ABN AMRO verkent Goede Doelen Nederland de mogelijkheden. Tijdens het webinar op 8 december geven we aan de hand van concrete voorbeelden inzichten.

Experiment Prinses Máxima Centrum
Dataistic Center is een uniek initiatief voor dataonderzoek met maatschappelijke doelen. Dit Dataistic Center, een initiatief van ABN AMRO en Dell Technologies, is een laboratorium waar wetenschappers en studenten diepgaand data-onderzoek kunnen uitvoeren. Patrick Kemmeren, Principal Investigator & Head Big Data Core bij het Prinses Máxima Centrum, vertelt over hun samenwerking met het Dataistic Center. Het kostte voorheen veel tijd om een patiënt te analyseren, diagnosticeren en een behandelingsaanpak te kiezen, en dankzij deze samenwerking is die tijd nu sterk verkort.

Onderzoek voor voordekunst
Maura van der Linden, student kunstmatige intelligentie, doet op dit moment onderzoek in samenwerking met Dataistic Center voor Stichting voordekunst. Iedereen die een campagne start via voordekunst, meldt een campagne aan via de website van voordekunst. Op basis van een aantal ingevulde velden wordt er feedback op de campagne gegeven. De vraag is: hoe kan deze feedback geoptimaliseerd worden? Kan AI dit inlezen en op basis van de data verbeteringen aangeven?

Michelle van Doorn, content markteer bij voordekunst, Allan Ventura da Silva, Technical Innovator bij ABN AMRO, dr. Sander van Splunter, Program Director BSc Informatiekunde aan de UVA, en Maura van der Linden gaan tijdens het webinar met elkaar en met jou in gesprek over het onderzoek en de mogelijkheden van AI en het Dataistic Center. Kijk hier voor meer informatie over het Dataistic Center.

Je kunt het webinar hieronder terug zien achter de leden-inlog