Marketing & fondsenwerving Bedrijfsvoering & financiën

Online training Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Voor deze training is het maximum aantal deelnemers bereikt. Je kan je via het inschrijfformulier aanmelden voor de wachtlijst.

Vanwege de grote belangstelling voor de online training Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) afgelopen jaar, bieden we dezelfde training weer aan.

De training
Privacywetgeving speelt een belangrijke rol in de praktijk van de goede doelen. En vooral bij de werving en benadering van donateurs, zakelijke relaties en andere doelgroepen. Het is dan ook van belang je goed bewust te zijn van de, deels nieuwe, verplichtingen van je organisatie en van de rechten van degenen wiens persoonsgegevens je ontvangt en verwerkt. Maar waarmee moet je allemaal rekening houden? En hoe pas je je bestaande processen aan zodat deze AVG-proof zijn? In deze 2-uur durende online training worden de belangrijkste verplichtingen uit de AVG en Telecommunicatiewet besproken. Aan de hand van de door deelnemers ingebrachte praktijkvoorbeelden bespreken we de theorie uit de AVG en leer je deze toepassen binnen je eigen organisatie.

Deelnemers
De training is bestemd voor medewerkers van goede doelen die een verantwoordelijkheid hebben ten aanzien van de AVG en/of voor wie privacyvraagstukken deel uit maken van het werk, zoals fondsenwervers of databasemarketeers. De training is zeer geschikt voor medewerkers die werkzaam zijn bij kleinere organisaties of medewerkers voor wie het vakgebied nieuw is en door deze training de basisbeginselen van de AVG leren kennen.

Datum & tijd
Deze training wordt aangeboden op maandag 5 juni van 14.00 tot 16.00 uur - online.

Kosten
De kosten van de training zijn 110 euro per deelnemer. Zie de annuleringsvoorwaarden onderaan.

Programma

  • Wat zijn jouw belangrijkste prioriteiten uit de AVG, waar begin je?
  • Wanneer voldoet je website aan de AVG? We bespreken de eisen aan het privacy statement en de cookieverklaring; wat moet hierin staan?
  • Wat moet je regelen bij het opvragen van gegevens via de site, zoals bij het online doneren of het maken van een contactpagina?
  • Een korte samenvatting van de actuele regels rondom telemarketing, e-mailmarketing en direct marketing (post). Wanneer heb je een klantrelatie en welke voordelen biedt dit? Wanneer heb je toestemming nodig en wanneer mag je je doelgroep zonder toestemming mailen en bellen?
  • Ruimte voor door jou ingebrachte casuïstiek en vragen over privacy die binnen jouw organisatie leven. Hoe passen collega goede doelen de regels toe en wat leer je van elkaar?
  • En tot slot: hoe blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en wat kun je met de Autoriteit Persoonsgegevens?

Trainer
Marianne Mathlener is privacy adviseur en begeleidt organisaties bij de implementatie van de privacywetgeving in de organisatie. Op dit moment is ze privacy officer en functionaris gegevensbescherming voor verschillende goede doelen, geeft advies over privacy vraagstukken en helpt medewerkers van goede doelen met het vertalen van de wet naar concrete maatregelen. Haar aanpak bestaat uit een praktische benadering en het concreet toepasbaar maken van lastige regels uit de richtlijnen en wetgeving, voor mensen die niet dagelijks met deze materie bezig zijn.

Annuleren
Je kunt tot een week van te voren kosteloos de training afzeggen. Heb je niet tijdig afgezegd, dan ontvang je wel een factuur.

Inschrijven