Kennissessie: brand communication and fundraising

| Goede Doelen Nederland | toegankelijk voor leden

 

Brand communication and fundraising: BFF’s or enemies for life? Door Derek Humphries
Donor loyalty, increased income, donor-centricity, fundraising pure and simple…no matter which words you use, there can be a tension with brand communication. Some see a strong brand as vital, others regard it as an expensive luxury. Many of us have seen conflict between Communications and Fundraising when investment decisions have to be made: do we invest in a stronger, more inspiring brand to engage with our donors, or do we invest in fundraising activities to increase our income? It doesn’t have to be this way. Come along on December 12th to meet Derek Humphries who will unpack a huge range of important issues, while inviting a whole herd of elephants into the room. 

Werkgroep Binding organiseert deze bijzondere kennissessie met Derek Humphries. 
Derek Humphries, moderator en spreker tijdens deze sessie, is creative director/strategist at DTV Group en voorheen o.a. managing director bij Burnett Associates. Hij neemt je tijdens deze sessie mee in het spanningsveld van brand communication en fondsenwerving. 

Hoe dit tot uiting komt in de praktijk, wordt toegelicht aan de hand van een casus, door Richard van Nijkerk van de Hartstichting. 
De Hartstichting besloot in 2018 haar positionering 180 graden om te gooien, met als uitgangspunt: “van vragen om te geven, naar geven waar NL om vraagt”. Hier is een volledig nieuwe campagne uit ontstaan, die erop gericht is om onze doelgroep vanuit een positief gevoel en een positieve urgentie aan te spreken. Van leed naar leven is het motto. Een must, omdat hart- en vaatziekten in de perceptie als ziektebeeld veranderen. Over die beslissing en route om van de Hartstichting een merk te maken waar je aan bij wilt dragen vertelt Richard.

Richard van Nijkerk heeft 25 jaar gewerkt aan bureauzijde voor zowel nationale als internationale klanten. Hij vindt zichzelf vooral reclameman en merkenbouwer, met een groot hart voor not-for-profit en purpose marketing. Zo heeft hij een aantal jaren gewerkt op overheidscampagnes als BOB en verkeersveiligheid. Maar ook voor NGO’s. Recent heeft hij de overstap gemaakt naar de Hartstichting waar hij verantwoordelijk is voor de merkcampagnes en het merk Hartstichting in het algemeen.

Tijd
Aanvang 14:00 uur (inloop 13:30 uur) tot 16:30 uur, met aansluitend een borrel.

Kosten
€ 25,- 

Locatie
Kantoor Goede Doelen Nederland, James Wattstraat 100, Amsterdam

Aanmelden
LET OP: Voor deze bijeenkomst geldt een wachtlijst. Je kunt je hiervoor aanmelden via het inschrijfformulier
 

Stel een vraag

Christine van Blitterswijk

beleidsmedewerker Marketing & Fondsenwerving
020 - 422 99 77
Email
Bekijk ook