Impact

100ste webinar: welk goede doel is de meest impactvolle organisatie?

Op 9 december is het zover, het 100ste webinar! Joris van Zoelen, strateeg en partner van Synergie, zal in het webinar de nieuwe Inspirerende40 bespreken: het jaarlijkse onderzoek naar de meest inspirerende organisaties volgens Nederlanders. Opvallend is dat Nederland steeds meer kiest voor impactorganisaties, die dit jaar met 23 organisaties in de lijst vertegenwoordigd zijn. Joris zal in het bijzonder ook dieper ingaan op het goede doel dat dit jaar het hoogst scorende goede doel is geworden in de Inspirerende40: het Rode Kruis! Hij spreekt erover met Marieke van Schaik, directeur Rode Kruis. De hele lijst en het magazine kun je vinden op https://www.synergie.nl/inspirerende40/.

Joris van Zoelen is strateeg en partner, maar vooral Business Idealist. Hij groeide op in een gezin waar de babyboomer en de idealist elkaar ontmoette en startte in 1995 Synergie om te werken aan meer menswaardigheid in de economie. Vandaag is dat geëvolueerd naar Business for Good, waarbij hij – samen met de teamgenoten – organisaties helpt in de transitie van middelgrote en grote organisaties in talloze sectoren. Het uitgangspunt is altijd hetzelfde: hoe kunnen we positieve impact maken met een gezonde en groeiende organisatie. Joris is multi-ondernemer, columnist, spreker en gastdocent.

Het webinar wordt gemodereerd door Baukje Stam. Baukje is strategisch adviseur op het gebied van impactmarketing: het verbinden van de markt aan de missie om zo samen meer impact te maken. Baukje is één van de initiators van het webinarprogramma en maakt tegenwoordig deel uit van de Webinar-redactie en Programmaraad van Goede Doelen Nederland.

Kijk hier de opname terug: